Brend kultura komunicira emocijom i zato je tako dobro prihvaćena

Kultura brendiranja počinje u nama samima.

lea-brezar

Sedamnaest godina bavim se osobnim razvojem. Toliko sam i poduzetnica. Jedno bez drugog nije funkcioniralo. Da bismo opstali, zdravi, svoji, motivirani i strpljivi, trebalo je umiriti um. Biti poduzetnikom nosi odgovornost, ona je velika, i na nama je – rekla je Lea Brezar predstavljajući novi broj stručnog časopisa Brend kulture i specijala “Mindfulness” koji govori o otvorenom i opuštenom umu koji prihvaća sve što jest.

Brend kultura stručni je časopis za kulturu brendiranja koji marketinška agencija Dhar media objavljuje već petu godinu. Kao CEO Dhar medie, Lea Brezar jedna je od vodećih zagovarateljica dharmičkog pristupa poslovanju u Hrvatskoj koji počiva na dharmi, služenju klijentima, zaposlenicima, svemu što nas okružuje. Produktivna, energična, optimistična, kreativna, Lea Brezar primjerom dokazuje da kultura brendiranja počinje u nama samima, u zaposlenicima i kolektivu, jer je energija opipljiva i ne može se fingirati. 

S Leom Brezar razgovarali smo o njezinoj agenciji Dhar media, naslovu Superbrands koji dodjeljuje već petu godinu, nagradi Ful kulturno za najbolji niskobudžetni projekt u kulturi, časopisu Brend kultura, poetsko-medijskom projektu Oda poeziji te o odnosu medija prema brendiranju u kulturi.

Dhar media je full service marketinška agencija koja posluje po načelima dharmičkog menadžmenta, ali i tržišnim principima. Kako idu zajedno dharmički menadžment i visoka produktivnost u zadanim rokovima koje zahtijeva tržište?

Kada govorimo o dharmičkom menadžmentu, govorimo o organizaciji čiji je sustav postavljen na temeljima ispravnog djelovanja – služenja klijentima, zaposlenicima i rokovima. Sustav koji bez dobre organizacije ne funkcionira, nije održiv. Raditi po dharmičkim principima znači raditi s osviještenim, učinkovitim i produktivnim pojedincima koji osjećaju da u poslu ostvaruju svoju svrhu. Rokove koje nameće posao lakše je podnijeti u okružju koje je poticajno i razumijevajuće. Dokaz tomu je da je Dhar media, koja je potkraj rujna ove godine proslavila deset godina, prema Lideru, uvrštena u top 100 agencija u Hrvatskoj.

Dhar media nositelj je projekta Superbrands za Hrvatsku. Koliko je Superbrands naslova dosad dodijeljeno? Na koji ste način unaprijedili izbor za Hrvatsku?

U proteklih pet godina dodijelili smo stotinjak prestižnih Superbrands statusa brendovima koje je prepoznalo Superbrands stručno vijeće. Kako bismo poticali kulturu brendiranja, Superbrands Hrvatska od svojih početaka podržava časopis Brend kulturu koja govori upravo o njoj. Svake godine Brend kultura objavi nekoliko specijala. Tako je 21. broj nosio sa sobom specijal posvećen duhovnosti u biznisu “Mindfulness”, koji smo predstavili u suradnji s globalnom mrežom Global Compact, u Hrvatskoj udruzi poslodavaca. Između ostalog Superbrands i Brend kultura ustanovili su i sponzoriraju nagradu Ful kulturno. Superbrands organizacija u svijetu je prepoznatljiva po svom sloganu “nezavisni autoritet za brending”, stoga smo mi u Hrvatskoj posvećeni promoviranju kulture brendiranja, što je prepoznala i struka. Svake godine u projektu sudjeluje tridesetak top brendova koje biraju isključivo članovi Superbrands stručnog vijeća. Ove godine brojimo 75 predstavnika struke iz svijeta medija, agencija i biznisa.

Predstavljanje novog broja stručnog časopisa Brend kulture i njenog specijala “Mindfulness”

Prošle je godine nagrada Ful kulturno dodijeljena je projektu Hepening Vilijun kojim je brendiran roman Vilijun Jasne Horvat. Kakve su reakcije na nagradu i nagrađeni projekt?

O brendiranju u kulturi još se uvijek može govoriti samo s aspekta velikih brendova. Upravo iz tog razloga ustanovljena je Ful kulturno, nagrada u vrijednosti od 10 000 kn, kojom smo željeli naglasiti važnost brendiranja apsolutno svakog kulturnog događanja i manifestacije. Time potičemo kreativnost, a kreativnost se u ovom slučaju i nagrađuje. “Hepening Vilijun” oduševio je sve članice stručnog vijeća jer je upravo bez obzira na budžet napravio razliku. Sama Jasna Horvat nakon dodjele nagrade naglasila je važnost tog priznanja: “Ako sam mogla sanjati nagradu kojom bi Hepening Vilijun bio nagrađen, bila bi to nagrada koja financijsko ograničenje pretvara u prednost. Ful kulturno ohrabruje da i nadalje ostvarujemo nemoguće!”. Ono što je posebno važno kod samog brendiranja je komunikacija prema medijima. Dobri kulturni događaji uvijek nađu svoj put.

Prije četiri godine pokrenuli ste stručni časopis Brend kultura namijenjen kulturi i brendiranju. Koji su razlozi njegovog pokretanja? Na koji je način časopis djelovao na kulturu brendiranja?

Brend kultura pokrenuta je u sklopu projekta Superbrands Hrvatska. Ona je naš kanal za komunikaciju prema struci i svima onima koji su svakodnevno u poslu i prate trendove u brendiranju, neovisno o tome jesu li dio Superbrands projekta. Brend kultura objavljuje samo autorske tekstove i u njima slavi kulturu brendiranja, u svim tržišnim nišama. Biramo priče koje nadahnjuju i prenosimo znanje onih koji u brendiranju svakodnevno podižu ljestvicu kriterija u kreativnosti i komunikaciji. Brend kultura postala je prepoznatljiv, rado čitan, stručni časopis. Također, još uvijek je jedina takva publikacija u Hrvatskoj, a i šire. Brend kultura komunicira emocijom, zato je dobro prihvaćena. Govori jezikom koji mogu razumjeti i oni koji nisu stručnjaci u tom području, te poziva da se ohrabrite i “postanete brend”.

Pišete poeziju i prozu, a vaš osobni projekt je Oda poeziji kojim ste svoje stihove predstavili na City-lights plakatima. Četiri godine nakon prve objave, drugi pjesnici također su počeli objavljivati poeziju na tramvajskim stajalištima. Jeste li ponosni zbog širenja Vaše ideje?

Moja je misija o brendiranju poezije ispunjena, iako nije završena. Ideja je zaživjela i živjet će još dugo. Nadam se da će se taj trend čitanja poezije proširiti i osjetiti na samoj prodaji knjiga autora koji predstavljaju pjesništvo. Moja se poezija traži i rado kupuje, a komunikativnost i emocija su ono što je približava čitateljima. Ako se vratimo na brendiranje, onda bi to značilo da sam zadovoljila struku i pronašla put do srca čitatelja. Čini se da Hrvatska treba hrabre igrače koji će činiti nešto nesvakidašnje i svojim koracima mijenjati percepciju. Svojom sam poezijom i samoizdavaštvom prilično smjela u toj namjeri. Za poeziju ima mjesta u književnosti, ali uz jedan uvjet – da bude usmjerena na čitatelja koji je mora primiti, procesuirati i razumjeti. Bez toga, ona je slovo na papiru – usamljeno slovo.

Kakav publicitet u domaćim medijima dobivaju vaši projekti?

Upravo zato što učestalo komuniciramo s medijima po pitanju svih svojih aktivnosti i nastojimo projekte učiniti drugačijima, zahvalna sam što mediji prepoznaju naš angažman. Bez te interaktivnosti ne postojite. Zaista je važno graditi brend na svim razinama. Vaša poruka može biti najsnažnija i najjasnija – vama, no ako je ne komunicirate prema javnosti, niste učinili sve što je u vašoj moći. Danas, više nego ikada, važno se istaknuti u moru trendova. Smatram da svaka kompanija, proizvod ili usluga na nekoj razini mogu komunicirati o svojoj različitosti. Kada smo krenuli brendirati Dhar mediu i govoriti o kulturi organizacije i dharmičkome menadžmentu, u Hrvatsku smo doveli jednog od najvećih gurua današnjice, Robina Sharmu. Bio je to početak naše komunikacije o dharmičkom menadžmentu koji je uvijek zanimljiv medijima zato što u središte svakog poslovanja postavlja čovjeka, što je danas rijetkost. Osim dharmičkog menadžmenta, tu su društveno korisni projekti koji uvijek plijene pozornost, poput projekta #odapoeziji i Ful kulturno.

P_154

Prijavite se na naš Newsletter

Saznajte novosti iz svijeta poduzetništva.

Hvala! Uspješno ste prijavljeni.