Od prosinca 2019. do veljače 2020. godine trajao je IRIM-ov kreativni natječaj, u sklopu projekta Generacija Now, pod nazivom Digitalna igra(čka).
Ideja natječaja bila je da učenici osmisle projekt na zadanu temu te ga izrade koristeći komponente iz kompleta opreme koje su dodijeljene ustanovama. Učenici i njihovi mentori, mogli su kreirati bilo kakav projekt vezan na temu igara, društvenih igara ili igračaka, na način da stvore neku novu igru/igračku ili osmisle nove dodatne funkcionalnosti nekoj postojećoj.
Zaprimljeno je više od 120 prijava, a komisija je odabrala pet izdvojenih radova te po jedan najbolji rad u svakoj dobnoj skupini.
Pobjednici natječaja
U kategoriji od 1. do 4. razreda pobjedu je odnijela OŠ Sibinjskih žrtava s društvenom igrom Pračovječe, poveži se!, koja na zabavan način igrače upoznaje s Neuron setom i osnovama programiranja. Brza i zabavna igra Air hockey iz OŠ Bartola Kašića u Vinkovcima pobijedila je u kategoriji od 5. do 8. razreda, a u srednjoškolskoj je kategoriji pobjednik Elektrotehnička i ekonomska škola iz Nove Gradiške s ETEŠ Hotas Controlerom koji pruža realističan i zabavan osjećaj tijekom igranja video igara. Učenici ovih dviju škola pri izradi su koristili Arduino komplete i dodatne DFRobot komponente.
Izdvojeni radovi
Na kreativni natječaj Digitalna Igra(čka), OŠ Žakanje prijavila se s igrom Spašavanje Australije koja je izrađena pomoću Neuron seta, a OŠ Josipovac sa zabavnom i poučnom igrom VRBike, u kojoj igrač vožnjom pravog bicikla upravlja virtualnim biciklom. Connect IT se uključio igrom Memory Buzz Wire Game koja predstavlja spoj dviju poznatih igara – Memoryja i Buzz Wirea. Tehnička škola Daruvar osmislila je Digitalni Jamb, a Gimnazija Vukovar redizajnirala je poznatu igru “Touch me” iz 1974. godine s ciljem povezivanja edukativne, didaktičke, ali i zabavne komponente, nazvavši ju Emma.
O IRIM-u i Croatian Makersu
IRIM (Institut za razvoj i inovativnost mladih) neprofitna je udruga sa sjedištem u Hrvatskoj koja je razvila i provodi najveći izvannastavni STEM program u Europi kroz pokret Croatian Makers. S dosegom od preko 150.000 djece najveći je takav izvankurikularni pokret u Hrvatskoj, a svoje je aktivnosti proširio i u Srbiju, BiH i Kosovo gdje u suradnji s lokalnim partnerima provodi svoje projekte i doseže još desetke tisuća djece.
Pokret je fokusiran na razvoj digitalne i znanstvene pismenosti, tehnoloških i ostalih kompetencija u okviru STEM područja za mlade u Hrvatskoj i drugim zemljama, kako bi postali ravnopravni građani 21. stoljeća.
Izvor: Croatian Makers