OrgCraft – Plavi ocean i Ljubičasta krava

Kako RPG/FRP principe uvesti u korporativni T&D svijet i zauvijek ga promijeniti?

Problem

ROI. Sveti gral kompanijskih inicijativa u organizacijskom razvoju. Edukacija, treninga, coachinga, razvoja ljudi i timova. Kako u što kraćem vremenu downloadati što više znanja, vještina i promjena kultura i ponašanja. I onda kako u što većem omjeru, ali opet i kraćem vremenu to pretvoriti u stvaranje stvarne vrijednosti za klijente. Za izvor prihoda. Ukoliko oni to ne prepoznaju, “džaba ste krečili”.

Što znamo?

Znamo kako već godinama cijeli svijet udara glavom u strop učinkovitosti i ne uspijeva postići level up svojih inicijativa i programa. Znamo kako emocije imaju znatan utjecaj na ljudske kognitivne procese. Utječu na učenje, pažnju, percepciju, rasuđivanje i rješavanje problema. Utječu i na sposobnost pamćenja, pohranjivanja informacija i njihova dohvaćanja. I znamo kako problem ne može biti riješen istom razinom razmišljanja koja ga je stvorila.

l33tz

Postoje dva tipa ljudi. Oni koji “pletu kotac kao otac” i oni koji postavljaju više boljih pitanja. Prvi koji rade kao i ostali i drugi koji istražuju, testiraju, mjere i traže nove načine. OrgCraft je spajanje svih naših XP organizacijskih dijagnostika, mjerenja, razvijenih modela i procesa, provedenih treninga, radionica, coachinga i mentoringa.

S ciljem stvaranja rješenja na gornji problem. Za Mateja znate da je psiholog, bivši HR manager, specijalizirao organizacijsku psihologiju. SPSS mu je ponajbolji prijatelj. Ali kroz život, i strastveni gamer. Davno je sve počelo s klasicima DUNE2, X-COM, Fallout, HOMM, Baldur’s Gateom (uskoro izlazi 3. nakon 20 god!), Starcraftom i Warcraftom koji je kasnije postao World of Warcraft. I onda smo se pitali: “Kako RPG/FRP principe uvesti u korporativni T&D svijet i zauvijek ga promijeniti?”

RPR je odgovor

Gaming nije bez svojih slabosti. Kao svaka medalja. U RPG igrama mi postajemo junaci u virtualnoj stvarnosti i možemo zapustiti naše stvarne životne uloge. To smo imali na umu. Kroz Role Playing Reality (RPR) heroje iz naših virtualnih stvarnosti oživljavamo u našim stvarnim poslovnim, ali i privatnim ulogama. Jer svakoj organizaciji trebaju junaci koji znaju svoju specijalizaciju, snage i mane te što trebaju činiti za lvl-up! Za biti organizacijski Paladin, morate ispuniti neke preduvjete u osobinama ličnosti, etici, pročitati koju knjigu, razviti vještine i karizmu. Role Playing Reality (RPR) je briljantan koncept jer pokriva i razvoj pojedinca i družine junaka. Tim, odjel ili cijela tvrtka. Također, razvija sposobnosti u kratkoročnim ‘present-forward’ potrebama i izniman je za razvoj ‘future-back’ mindseta i razmišljanja.

Questovi

Organizacijski questovi. Svaka tvrtka ih ima. Od vizije do strateškog planiranja i OKR-ova. Od procesa do projekata. Svaka funkcija ima svoje questove. Razvoj, Marketing, Prodaja, Uprava. Transformacija prema digitalnoj ekonomiji i pametnoj industriji je quest. Ne samo za IT kompanije, već za njihove klijente. Quest promjene kulture. Davanja smisla i važnosti. Oslikavanja budućnosti svijeta i osobne slike svijeta svakog pojedinca ugrađene u tu budućnost. Organizacije se muče s ostvarivanjem svojih vizija i ciljeva. Često nisu jasno definirani. Nemaju višu svrhu. Nisu razrađeni u svojoj egzekuciji. Međusobno se kanibaliziraju. Suprotni su uskim interesima ljudi koji bi ih trebali ostvariti. Principal-agent problem raste. Slabi osjećaj vlasništva, ali snaže zbrka i međusobno optuživanje. Briga i anksioznost. Quest je ugrožen. Osim ako…

OrgMasteri

Steve Jobs je rekao: “Najmoćnija osoba na svijetu je storyteller“. OrgMasteri su ti koji postavljaju priču vaše organizacije u njezin jedinstveni RPR. “Storyteller postavlja viziju, vrijednosti i agendu za cijelu generaciju koja dolazi.” OrgMasteri to čine za svoje organizacijske heroje. Pri tome se služimo psihološkim i organizacijskim dijagnostičkim alatima i modelima. Što preciznije definirati sadašnje stanje, sa svim svojim ograničenjima, kako bi izgradili model željenog stanja i put do njega. Što opet znamo da je apsolutna nužnost? Vaši ljudi moraju biti pokretačka snaga tog puta. I zato iz questova koji se nadopunjuju. Koji stvaraju uzbuđenje i angažman. Koji bude kreativnost, maštu i inovaciju. Osjećaje svrhe, zajedništva i zadovoljstva. Osjećaje postignuća i uspjeha. To su vam odgovori na pitanje “zašto OrgCraft?”.

Monsters

Zamislite RPR bez čudovišta. Ili organizaciju bez problema. Nemoguće, zar ne?! Naš monster manual sadrži gotovo svaki izazov, neželjenost, negativnu situaciju koju možete zamisliti. S analiziranim uzrocima i rješenjima utkanima u questove, levele i XP. Time-consuming monster jedan je od njih. Zaogrnut u plašt nevidljivosti različito se manifestira ovisno o otpornostima ili imunitetu pojedine klase. Kad smo sami, uočavamo ga kroz odgađanja ili provjeru emaila, a osjećamo ga u sebi kao nesigurnost i dvojbu. Kad smo na sastanku, uvijek je prisutan. Poseban soj čudovišta čine ona iz mračnog carstva imenom Entropia. Crpe eksergiju iz organizacije i zaposlenika i ostavljaju nered do samog uništenja i prestanka postojanja. Tako OrgCraft RPR pristupa problematici kompleksnosti organizacijskog dizajna.

orgcraft

Plavo i ljubičasto

Plavi ocean i ljubičasta krava. OrgCraft i naša RPR rješenja nisu za sve. Daleko, daleko od toga. I tako treba biti. Razumijevanje organizacija, njenog dizajna i dinamike, sistemske teorije, leadershipa, managementa i osobnog razvoja kroz Role Playing Reality avantura je samo za uistinu posebnu družinu ili party. Mi razumijemo koji problem žele riješiti i koju promjenu postići. Radimo s njima ono što je važno i što ima smisla, a oni mare. Za dobrobit svojih tvrtki i svojih ljudi. Odabrana grupa ljudi i tvrtki koja će reći: “Hvala vam što ste nam time pomogli!” Za postići nešto izvanredno ne možete biti dosadni. Ne možete stajati u sredini, već morate otići do same ivice. Put povjerenja je put održanog obećanja. Naše je jednostavno. RPR-T&D pwning sve ostale oblike.

P.S. Znate zašto uobičajeni korporativni programi razvoja liderstva i lidera daju osrednje rezultate? I to u najbolju ruku. Uzimamo njih kao primjer srednje velike inicijative. I još na stranu što su izdvojeni iz sustava koji bi trebali unaprijediti. Poput otoka. Pa vještine koje se svladavaju ne mogu se upotrijebiti na poslu. Nije ni kurikulum. Sadržaj, u obimnim količinama, ionako je dostupan na Internetu. Prvo, dosadni su. Obični. Nisu uzbudljiva pustolovina. Nisu napeti, maštoviti i zabavni. Ne stvaraju entuzijazam. Drugo, ne zadržavaju ljude dovoljno dugo. Ne postiže se trajna promjena. Polaznici su pasivni sudionici. Engine programa nije razrađen, ne širi se i ne osigurava daljnji samostalni razvoj. Izazovi koje RPR s lakoćom rješava. LevelUP! Pozdrav od orgcraft.org.

27. 11. 2020. putem YouTube kanala

27. 11. 2020. putem YouTube kanala

Hvala! Uspješno ste prijavljeni.